I tomteverkstan

…är det kanske full rulle så här innan jul. Själv har jag just nu tagit paus och inspireras av de två högar av ”pälsbollar” som ligger på var sida om mig i soffan och snarkar högljutt. Eros har hittat hunden och lagt sig sked med honom och konstigt nog så accepterar ”gamla herr hund” tilltaget. Julfriden ligger tillfälligt över huset, kaffet i koppen doftar ljuvligt och i rummet bredvid ligger pluttens julklappar inslagna och väntar på att det ska bli vår ”julafton”.
När kaffet är urdrucket och blogginlägget publicerat så ska jag så smått ta tag i dagen. Dammsugning av huset, ett försök att klä granen (fast det blir ingen belysning i år. Det vågar jag inte då lilla E har en förkärlek för att tugga på sladdar och jag inte alltid är hemma och bevakar) och så inslagning av de sista julklapparna.
Funderar på att ge mig på att koka en lchf-fudge med. Aldrig testat men ett lockande recept finns här <——-länk

 

Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar