Ett är nödvändigt

… när man har en kattunge och Cornish rex-katter hemma och vill kombinera dessa med att även ha gran.
wpid-DSC_2190.jpg

Problemet är bara att jag är utrustad med katter som råkar GILLA vatten. Ja, även nykomlingen har visat sig vara helt orädd för vatten. Men hur som helst, en välriktad stråle får dem åtminstone att ta paus från granslakten för att istället putsa pälsen. Alltid något.
Ja just ja, kanske ska lägga in en bild av granen också:
wpid-DSC_2191.jpg

Lite trist kanske den blev, men jag har avstått alla former av slingor, både ljusslingor och pärlslingor, då jag vet att de skulle leva farligt i närheten av marodörerna.
Granen duger ändå anser jag och plutten blir nog nöjd bara julklapparna har någonstans att bo då vi firar vår julafton.
Detta konstaterar jag, är första året sedan exmaken flyttade som jag har en gran hemma. Det har bara blivit så. Första julen pågick skilsmässan för fullt och då var julen inte direkt nåt att fira. Andra året hade rexarna tagit över huset och de två år som följde sedan firades julen med och hos BS. Granen fick visserligen vara med och fira i fjol. Då var plutten med och plutten ska givetvis ha en gran på den plats där han är och firar.

Detta inlägg publicerades i Allmänt och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar