Seg morgon gott bröd

Vaknade idag tidigare än vad jag brukar göra en ledig dag, men det deppar jag inte allt för mycket över. Jag fick en lugn morgon med frukost i tv-soffan och mys med katter. Hunden tyckte att morgonpromenad var överskattat så han ville in nästan direkt. Inte mig emot. Känner mig allmänt bakisseg idag och undrar vilken fest jag har missat eller om minnesluckor har raderat den ur minnet ;-).

Jag har testat ett recept på bröd som blev helt ok i smaken. En sån macka hade suttit bra idag men hade tyvärr inget bröd kvar. Jag ska däremot baka en omgång senare idag så att jag kan njuta det till frukost imorgon innan jobbet istället.

Frukostfrallor- lchf (8 små)

  • 2 ägg
  • 2 dl vatten
  • 2 dl (fin-)riven ost (mild finriven herrgårdsost gillar jag)
  • 2 dl pofiber
  • 2 msk fiberhusk
  • 1 tsk brödkryddor 
  • 1 tsk bakpulver 
  • Salt efter smak (knappt 1/2 tsk tog jag)
  • Sesamfrö eller solroskärnor att strö över (frivilligt)

Rör ihop allt och låt svälla i ca 20 min. Forma 8 små bullar och lägg på bakplåtspapper. Strö ev över frön. Grädda i 200 grader i ca 20 min. 

    Detta inlägg publicerades i Allmänt, LCHF, Recept - lchf och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

    Lämna en kommentar