Sista dagen

Sista dagen på semestern och sista dagen ihop med BS och plutten. Efter maten ikväll åker de till sitt. Det suger stort, men nu är det så. Jag skulle tycka att det vore trevligare att börja om att jobba om jag visste att familjen fanns hemma efter jobbet. Tur att mina fyrbenta finns kvar iaf.


Än är det också kvar tid på rc-säsongen så även om semestern är slut så kan vi ägna oss åt rc-crawl när vi ses!  Jag testar just nu en annan kaross som ökar framkomligheten. Gillar den, så ska köpa en ny under vintern och ersätta den ganska fult målade begagnade jag testat nu.

Igår så hade vi några trevliga timmar med rc crawl i skogen. Solen sken, fåglarna kvittrade och bilarna surrade lite lätt medan vi försökte ta dem genom mer eller mindre krångligt placerade portar. 
 Klart mer underhållande än det kanske låter!
En fördel med att det nu börjar vara höst är att kvällarna blir mörkare och det finns anledning att mysa med tända ljus. Igår var det höstpremiär för ljusmys 🙂
I fredags hämtade jag förresten ut mitt pass. Nu är det bara pengar och tid som fattas för att jag ska kunna nyttja det.

Fast som jag skrev i något tidigare inlägg så ökar passet iaf chansen för att en resa ska bli av. Dessutom har jag insett att jag numer kan legitimera mig med passet i situationer då körkortet riskerar att bli ifrågasatt då det inte finns en likhet mellan mig och fotot i det längre. Jag var nästan orolig att polisen inte skulle godta det som legitimation när jag skulle ansöka om passet. Lite konstigt tittade de på mig och sa att jag då verkligen inte är lik mig på körkortet, men trots viss skepsis så släppte de igenom det som godkänd Id-handling med rådet att förnya det framöver. Puh!

Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sista dagen

  1. annaoyes skriver:

    Vart skulle du vilja åka!? Vilken typ av resa?! 🌸 Njut din fina Söndag innan ”hösten” drar igång! Jag längtar med efter filt & tända ljus!

  2. Therese skriver:

    Jag skulle nog helst vilja åka till USA . Jag är ingen soldyrkare och söker främst upplevelser och miljöer som avviker från de hemma. USA har mycket att erbjuda har jag förstått

Lämna en kommentar