Tillbaka på jobbet

Lugn dag än så länge. Skolan har ledigt idag och det verkar som att familjerna har mjukstart av veckan och hemmadag idag för här på öppna förskolan är det väldigt lugnt. Ganska skönt för mig just idag eftersom att närmsta kollegan är på utbildning och det kan vara tufft att jobba själv här när det är full huggning. Vi får väl se vad som händer efter lunch, det är då som de större barnen brukar dyka upp. Jag är grymt trött idag. Jag sov inte alls bra natten till idag. Jag är ovan vid att sova ensam och då och då under natten så högg dessutom en brännande smärta till. Katterna gjorde mig sällskap iaf. Mysigt med Zeus sovande under täcket igen. Efter att ha varit några veckor hos mina föräldrar så var rexarna lite skeptiska till mig igår när jag hämtade dem och huskatten Eros (som däremot var jättemysig och sitt vanliga ”pratglada” jamande jag direkt) och det tog några timmar innan de var sig själva hemma i huset. Fast när det var sovdags så var ordningen återställd och jag tycktes vara förlåten för mitt svek att dumpa dem hos kattvakt så länge :-). 

Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar