Snart så…

…är det jul och ur mina datorhögtalare på jobbet ljuder just nu tonerna av Michael Bublés variant av ”It´s beginning to look a lot like christmas”. Just nu ligger ett lugn över arbetsplatsen och över min arbetsdag. Jag tillhör den yrkeskategori i huset som faktiskt får det lugnt över jul. Många av de andra har det hektiskt och jobbar massor, men min verksamhet har jullov så då kan jag också passa på att vila lite.
Jul, jul, härliga jul, vad jag ser fram emot ledigheten och människorna jag ska träffa och ha trevligt med! Jag har visserligen många julförberedelser att göra, men jag ligger ändå lite mer i fas med mig själv nu och börjar sakta men säkert känna en krypande julkänsla!  Fast jag VÄGRAR att titta ut genom fönstret och se det ynkliga lagret av snö som inte duger till nått och som lever en tynande tillvaro pga att nederbörden kommer i form av regn. Riktigt trist!

Ikväll efter jobbet står julköttbullar och godistillverkning på agendan och så ska det skrivas matlista så att jag vet vad som måste införskaffas inför det egna julfirandet. Julfirandet ihop med familjen löser sig, men har ju även ett firande ihop med BS och plutten att ordna inför. Läääängtar!
Julskinka, mina hemlagade köttbullar, äggstanning med svampstuvning, prinskorv och lax är bara några av de rätter som står på pluttens matönskelista.
Imorgon ska det bakas lchf-bröd och slås in julklappar och kanske börja handlas hem lite av julmat med även om det mesta lär få vänta till 23/12 och lönen. Trist men sant. HATAR verkligen trängseln kring sista-minuten-handling.

Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Snart så…

  1. kajak11 skriver:

    Trevlig mat. Lchf fudge? Jag får inte innläg att gå vidare här från telefonen. Så lite kort nu. Har varit i fjälltorpet i dag. Spännande…gammalt och intressant. Många ting och sakor att ta i tak med.
    God jul till dig BS och plutten:-) ni förtjänar en härlig jul och bra julsemester:-)

Lämna en kommentar