Midsommardagen

…är här och regnet VRÄKER ner utanför fönstret och över mig och skrutthunden så snart vi går ut utanför dörren. Jag är glad över det STORA paraply som jag köpte på Clas Ohlsson för några år sedan.wpid-DSC_1845.jpg

Idag är det en sådan dag då inget vettigt blir gjort. Gräsmattan skulle behöva klippas men regnet gör ju att det inte går. Jag skulle såklart kunna städa inomhus… Eller helt enkelt strunta i det och istället parkera ändan i soffan med en god bok till sällskap? Eller kanske film? Det var länge sedan jag hade en riktig ”latdag” för mig själv. Känns lite lyxigt faktiskt. Jag började dagen med att baka ett smarrigt lchf-bröd som passade perfekt att börja en lyxig lat dag med. Hittade receptet på Åses blogg 56kilo, men modifierade om det lite.
Jag struntade i att pensla ytan och strö frön över. Dessutom hade jag rapsolja istället för smör/kokosfett i smeten och bara 2 msk istället för 3. Brödet blev helt ok! Gott tillsammans med mjukost, skinka och kokt ägg.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

